Comenius

Pentru mine, proiectul Comenius a reprezentat si reprezinta sansa de a cunoaste, de a socializa, de a intra in contact cu alte civilizatii, cu tineri, elevi din diferite colturi ale lumii. Fie ei din Spania, Portugalia, Bulgaria sau Romania, cu totii sunt oameni, cu totii au ceva de impartasit, iar proiectul Comenius exact acest lucru il urmareste: o globalizare a valorilor nationale, pe plan international.

Desi pentru unii comunicarea in limba oficiala, limba engleza, a parut putin dificila, cu totii am invatat ca fiecare dintre noi avem ce oferi celor din jurul nostru. Si nu vorbesc despre lucruri propriu-zise, palpabile ci despre valorile morale ale fiecaruia. Mi-a fost oferita increderea unor elevi straini, prietenia acestora. Am avut posibilitatea de a invata despre tot ce tine de diferite tari ale Europei, chiar de la cetateni ai respectivelor state, de la partea istorica pana la cea gastronomica. Prin venirea lor in Romania au fost sterse si redescrise granite.

Insa nu doar vizita elevilor straini a fost semnificativa, ci si cea a profesorilor.S-a dezvoltat astfel comunicarea atat la nivel de adolescenti cat si la nivelul cadrelor didactice, a fost un schimb de experienta placut si interesant, prin care au fost corectate opinii gresit formate asupra anumitor aspecte legate de Romania si de romani. Aceasta nu este o parere personala, ci sunt cuvintele oaspetilor nostri din acea perioada.

Imi este dor de momentele in care fie dansam in Piata Unirii din Iasi, fie mergeam la cumparaturi, la suc, la muzee sau pur si simplu la o plimbare pe aleele din parcul Copou. Parca prea putine sunt fotografiile ce amintesc de clipele petrecute alaturi de ei, poate prea putine lucruri am facut impreuna dintr-o multitudine de posibilitati. Au trecut prea repede acele zile, insa au ramas intiparite in memorie amintiri ce nu se vor pierde niciodata, amintirile unor prieteni aflati la mii de kilometrii departare, legati insa de prietenii adevarate, posibile doar datorita proiectului Comenius.

De aceea, tin sa le multumesc profesorilor si celor ce au dus la bun-sfarsit aceasta etapa a proiectului, prima la care am participat. Si sper ca pe viitor, atat eu cat si restul colegilor si profesorilor mei, sa putem mentine aceste legaturi cu acesti oameni extraordinari, reprezentanti ai unor culturi impresionante.

0 comentarii: